Citat, Link, Om kakaovigtighed, Reklame

‘Mudret sol’ af Glenn Christian

Mudret sol af Glenn Christian udkommer snart

Engang skrev jeg et brev der sluttede:

‘22.07

Din grammatik er en død måge flyvende af vindens sang med sin sang i form af et skrig underligt vibrerende – jeg kan tænke: hvor kommer den lyd fra, babyen græder stadigvæk inde fra stuen, fuck jeg kan ikke tænke, tingene er så vilde, musikken også, det går i ring, egentlig ville jeg også hive Moro forsvandt ned fra reolen, jeg tænker på en rygsøjle, som en flugt i et tæppe af vat indtil stearinen vågner op og smelter op ad og jeg ved snart ikke, jeg tænker på dig (det giver jo mening) som en ven mere end en kollega (Glenn Edderkoppedræberen), hvis man støvsuger dem, sommeren, en sommer her på Østerbro, vinduerne levende af edderkopper, på indersiden ikke så mange, men på ydersiden var der mange, vinduet var helt levende ud til Sortedamsøen, så blev de støvsuget, men er de levende inde i støvsugeren? DEN STØRSTE AF DEM OVER- LEVER DE ANDRE AF DE ANDRE PÅ DE ANDRE, EN DAG SER DEN LYSET, men det blev slet ikke noget jeg kan bruge, måske DEN STØRSTE GIVER LIV OMKRING SIG
MED LYS.

Tak.’ 

link til det hvor Glenn også har digte i, Morgenrøde nr4

Det er en bog jeg glæder mig til, meget. På Arenas hjemmeside skriver de:

Årets sidste udgivelse fra Arena er Glenn Christians sci-fi-dystopi af en digtsamling, Mudret sol.

Glenn Christian har siden debuten Det hjemlige(2008) bedrevet rasende afsøgninger af det private og det offentliges afsmitninger og sammensmeltninger i digtsamlinger og hybridudgivelser. Også i Mudret sol er raseriet en drivkraft, og det udarter sig til en sært ekstatisk tungetale om fremtid og historie, kønnet og kødet, som fremmanes gennem de tre figurer Ovartaci, fremtidssamfundet Tarnac og Auschwitz’ sprogløse barn Hurbinek. Desperationen skrives frem i udråb, kropsvæsker og billedstorm, der åbner for mødet mellem det skønne og det frastødende. Årets julegave!

Mudret sol udkommer d. 5. december.

I anledning af udgivelsen byder forlaget på en øl på Underwood Ink, Ryesgade 30A, København. Det foregår torsdag d. 5. december fra kl. 17, og alle er velkomne.

Glenn er en af de vigtigste. For mig.

Standard

Skriv et svar

