Digt, Uncategorized

87

Jeg sidder og tænker på hvorfor

det hele er så mærkeligt har set forskellige ting på computeren

og blev så træt fordi jeg netop tænkte

over hvor mærkeligt det var det jeg så på

der var en kvinde nede i Irma der skændtes med sit barn

vent du skal blive her jeg vil ikke have du skal løbe ud på vejen

men hvad nu hvis barnet ville noget helt andet

måske ville barnet ud for at se på de meget høje opstillede æsker med kager

jeg kigger på dem hver gang jeg kommer ind ad indgangen

jeg kan ikke finde ud af om de er meget dyre æskerne med diverse kager

julekager det er midten af november

og julekagerne har stået der fra begyndelsen af oktober

hvis det var mig der så min mor læsse en pose med altmuligt grønt

kål og salathoveder

måske jeg så også ville gå helt ned på det

se posen bliver fyldt op med rigtig meget grønt noget BRO–CHO–LI jeg ikke kan stave til

det siger måske meget om mig at jeg ikke kan stave til BRO-KO-LI

jeg tror måske også jeg ville lege mig ud i dagens myldretrafik

af ren psykose

de kæmpe søjler af brunkager og pebernødder

shit jeg ville løbe direkte ud i traffiken

 

jeg havde alle mulige herlige tanker

jeg havde alle mulige herlige syner

en eller anden mand der bare løber ind i Irma og begynder at råbe

I HAR DE NICE KAGER

og han ville have lys i øjnene så bliver jeg pludselig irriteret på barnet og moren fordi barnet skriger

skriger noget jeg ikke forstår

KOM HER, KOM HERHEN NU

skriger moren som en morgen med abstinenser skrev jeg næsten

og nu tænker jeg på en helt anden følelse jeg havde

på et tidspunkt blev jeg bange

for at barnet løb ud i traffiken på østerbrogade

mens moren skreg og fyldte masser af grønt ned i sin pose

måske tænkte jeg også bare:

skidegodt at du vil tvinge din unge til at spise grønt det er det meget vigtige

grønt der koster penge vigtige vare for penge

så hele den der hvad er vigtigst

pengene

pengene eller ok kødpengene

blodpengene

hvad?

der er ikke noget der hedder kødpenge

men word til mac sætter ikke rød streg under

du er det

haha

ja ❤

Standard

Skriv et svar

